Close

Grupy pacjentów i segmentacja. Dla kogo jest moja usługa?

W każdej firmie jest swoja baza wiedzy. Odpowiednia baza jest również w naszej firmie The Story. Robimy notatki o tych doświadczeniach, które zebraliśmy. Zapisujemy wyniki badań, przygotowujemy własne narzędzia, które mają usprawnić nam pracę następnym razem etc. Część tej wiedzy nadaje się na to, żeby ją udostępnić wszystkim zainteresowanym. Zrobić naszym klientom prezent.

 

Ale… zwróciliśmy uwagę na pewien problem. Chodzi o dystrybucję wiedzy. Nawet jeśli jest coś ciekawego, łatwo jest to później zgubić. Zainspirowały nas check-listy. Postanowiliśmy przygotowywać wiedzę w postaci check-listy dla ludzi zawodowo związanymi z marketingiem w Healthcare. Pracujesz nad grupą docelową, personami? Proszę bardzo. Myślisz o kampanii AdWords? Przypomnij sobie o tym, jakie są ograniczenia w polityce Google. Chcesz zrobić wywiad z ekspertem, pacjentem o usłudze lub produkcie? Jest check-lista.

 

Zaczynamy. O czym warto pamiętać, kiedy myślisz o grupie docelowej?

Zaangażować odbiorców. Czytelników. Klientów. Widzów. Często czytamy: „Żeby przyciągnąć uwagę odbiorców, konieczny jest interaktywny kontent wysokiej jakości”. Ścigają się w poradach kontentowych, ale nikt nie chce pomóc i napisać o samej grupie odbiorców.   Bez widzów nie ma nic. Jest to najbardziej bolesny temat każdego marketera – kto do nas dziś przyjdzie? Ilu ich będzie? Czy w ogóle ktoś coś kupi?   Co robić, jeśli nie chodzi o kontent, tylko o usługę, produkt, markę? Do kogo mówimy? Nad czym mamy pracować? Przecież pracę nad tworzeniem lub uspawnieniem usługi medycznej nie zaczniesz od kontentu.

 

Tradycyjny sposób myślenia o segmentacji klientów

Na czym polega problem budowania jakiejkolwiek grupy odbiorców? Problem jest w myśleniu marketera. Wiek, poziom edukacji, zarobki, geografia, miejsce pracy. Czy to kiedykolwiek tak naprawdę pomogło w osiągnięciu targetu?   Kiedy mowa jest o pacjentach jest jeszcze trudniej. Myślisz, potrzebuję mieć chorych na astmę, ponieważ produkuję lub projektuję device dla chorych na astmę. Albo. Zajmuję się telemedycyną. Wspaniale, ale dla kogo to jest?

 

Grupy pacjentów

Wszyscy pacjenci, oprócz podziału demograficznego i terapeutycznego, przynależą także do odpowiednich grup względem stosunku do swojego stanu zdrowia i leczenia. Odpowiednią segmentację stworzyła firma PIP Health na podstawie swoich badań w 2014 roku.   Podzielono wszystkich pacjentów na cztery grupy – Uchylacze, Toleranci, Wojownicy i Cynicy. Segmentacja jest bardzo cenna co do swojej idei, ponieważ zwraca uwagę na to, że są ludzie, którzy są chorzy, ale nie chcą się leczyć. Są ludzie, którzy preferuję nie myśleć o swoim stanie zdrowia. Dlatego pracując nad innowacją na rynku zdrowia jej twórca może liczyć przede wszystkim na Wojowników i Cyników.

 

#WPOGOTOWIU

Pacjenci mają różne uczucia, różnie mówią i myślą, inaczej działają. O tym jest pierwsza strona pod tytułem „Segmentacja pacjentów” naszej śmiałej akcji #wpogotowiu.

 

Jest specjalnie przygotowana dla tych bohaterów, którzy pracują w trudnym obszarze komunikacji marketingowej usługi zdrowotnych. Są to kontent managerowie, badacze, UX projektanci, PR’owcy, dyrektorzy marketingu i ich zespół.

 

Instrukcja obsługi jest bardzo prosta. Wystarczy pobrać, przeczytać, wydrukować na kartce A4, użyć dziurkacza i włożyć do swojego segregatora. Enjoy.

 

Za tydzień opublikujemy kolejną stronę – narzędzie do notowania wywiadów jakościowych. Opracowaliśmy je na szczególną okazję – notowania i nagrywania wywiadu za pomocą wideo lub audio. Znacznie ułatwiło to analizę zebranego materiału i ewentualny montaż.

 

Do pobrania notatki nie wymagamy pozostawienia adresu e-mail. Po prostu kliknij „Pobierz”, jeśli chcesz mieć check-listę w dobrej jakości.

Pobierz notatkę w PDF

 

Grupy pacjentów i segmentacja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close