Rozwiązanie

SaaS

Wartość projektów biznesowych opartych o subskrypcyjny model sprzedaży oblicza się mnożąc wynik sprzedaży x 8. Czy jesteś gotów na wzrost wartości swojego biznesu?

Wyceń projekt

Model subskrypcyjny. Kiedy stosować?

Model subskrypcyjny jest modelem sprzedaży, w którym główną cechą dostarczania usługi lub produktu oraz pobierania opłaty od klienta, jest cykliczność.


Cykliczny model rozliczenia pozwala firmie planować wielkość swojej produkcji w dłuższej perspektywie, a w przypadku dostępu online - rozwijać swój produkt cyfrowy lub technologię. Wiele firm stosuje model subskrypcyjny tylko w przypadku wybranych usług lub produktów, np. Ford, czy Schneider Electric. Coraz częściej pojawiają się projekty e-Commerce, które łączą sprzedaż i dostawę produktu z comiesięcznym abonamentem.

Sprzedaż w modelu subskrypcyjnym, znana również jako sprzedaż abonamentowa, nie jest ograniczona branżą, tylko potrzebami i zachowaniami klientów, a także infrastrukturą i gotowością firmy do jej wprowadzenia.

Poznaj główne zalety SaaS i przejścia na sprzedaż subskrypcyjną:

Skalowalność

Skalowalność

Sprzedaż abonamentowa wymusza standaryzację produktu cyfrowego i procesu dostaw, co sprawia, że biznes w każdej chwili jest gotów na zwiększenie swojej skali.
Lojalność klientów

Lojalność klientów

Na zakup usługi abonamentowej decydują się klienci lojalni, którym zależy na długotrwałej relacji z marką.
Płynność produkcyjna

Płynność produkcyjna

Sprzedaż subskrypcyjna pozwala na poziomowanie produkcji i dostaw w taki sposób, aby przepływ był ciągły (Heijunka).
Płynność finansowa

Płynność finansowa

Sprzedaż abonamentowa zapewnia stały dochód, który pozwala firmie planować i panować nad kosztami.
Wysoka wartość

Wysoka wartość

Do wyceny wartości biznesu SaaS obecnie stosuje się mnożnik 8, czyli przy sprzedaży 100.000 PLN rocznie wycena wyniesie 800.000 PLN.

Poszukujesz firmy z doświadczeniem w SaaS?

Umów się na bezpłatną konsultację
  • 5 lat pracujemy z biznesami w modelu SaaS
  • 5 systemów stworzonych i wprowadzonych na rynek
  • 7 istnieje sposobów sprzedaży SaaS
  • 8 razy więcej od wysokości swojej sprzedaży jest wart biznes oparty o SaaS

Subskrypcja vs. branża

Subskrypcyjny model sprzedaży znalazł swoje zastosowanie w wielu branżach - edukacji, zdrowiu, mediach, telekomunikacji, finansach, IT. Ma zastosowanie wszędzie tam, gdzie klient ma stałą potrzebę dostępu (np. do wiedzy, technologii, narzędzia), lub dokonuje cyklicznego zakupu (np. lunch, fryzjer, higiena intymna, a nawet gwoździe i wiertła), a firma ten dostęp lub dostawy zapewnia.

Portfolio projektów dla modeli SaaS

nacoidamojepieniadze.pl

Z usługi dla samorządów w SaaS

Zaprojektowaliśmy usługę dla samorządów prezentująca budżety miast. Wdrożyliśmy ją w formie SaaS. Obecnie jest to numer jeden na rynku finansów publicznych.

zieloneaukcje.pl

Sprzedaż subskrypcyjna symulatora aukcji OZE

Dla PwC i PSEW stworzyliśmy platformę online Zieloneaukcje.pl, która uczy biznes sprzedawać nadwyżki energii odnawialnej. Aplikacja symuluje aukcję Urzędu Regulacji Energetyki.

Wykorzystujemy pliki cookies. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies. Akceptuję