Service Design i UX w badaniach klinicznych

HumanBehindEveryNumber jest projektem Service Design zrealizowanym na zlecenie KCR. Jego celem było poznanie doświadczeń pacjentów uczestniczących w badaniach klinicznych i spojrzenie na badania kliniczne jako na usługę, którą można ulepszać.

Więcej niż Service Design

Zrobiliśmy więcej niż Service Design. Zrealizowaliśmy projekt kontentowy, multimedialny i strategiczny dla Klienta. W pięciu krajach przeprowadziliśmy wywiady pogłębione i warsztaty. Dzięki nam powstało również ponad 100 filmów, a ponadto kanał na YouTube, identyfikacja wizualna, platforma online przedstawiająca wyniki oraz przebieg projektu, w efekcie czego nasz Klient powołał w Bostonie fundację o jego nazwie. Fundacja kontynuuje obecnie badania doświadczeń pacjentów.

To jest wizja badań klinicznych przyszłości

Spojrzeliśmy na badanie kliniczne jak na usługę, a na pacjenta jak na klienta. Pozwoliło nam to w pełni odwzorować ścieżkę pacjenta podczas badania klinicznego i zrozumieć emocje towarzyszące każdemu etapowi procesu.

#HumanBehindEveryNumber jest adresowany do podmiotów zainteresowanych badaniami klinicznymi: firm farmaceutycznych i biofarmaceutycznych, CRO, a także pacjentów, którzy są głównymi uczestnikami procesu powstawania i wprowadzania na rynek nowych leków.

To jest wizja badań klinicznych przyszłości - obrazek 1
To jest wizja badań klinicznych przyszłości - obrazek 2
Service Design i UX w badaniach klinicznych - obrazek 2

Doceniony przez branżę badań klinicznych

Projekt był skomplikowanym przedsięwzięciem pod względem logistyki, rekrutacji pacjentów i ekspertów, produkcji wideo i designu.

5

krajów

3

warsztaty

25

respondentów i ekspertów

6

obszarów terapeutycznych

50

historii na platformie

50+

zaangażowanych członków zespołu

2

iF Design Award 2018 Awwwwards.com

20+

publikacji w międzynarodowej prasie branżowej

Doceniony przez branżę badań klinicznych - obrazek

Najlepsi eksperci

Do udziału w projekcie pozyskaliśmy w Stanach Zjednoczonych cenionych ekspertów w branży badań klinicznych – Prof. Michaela Gibsona z Harvard Medical School, Douglasa Reichgotta z Tufts Medical Center, Ellyn Getz z The Center for Information and Study on Clinical Research Participation (CISCRP).

Najlepsi eksperci - obrazek

Ścieżka pacjenta

Wraz z pacjentami odtworzyliśmy ścieżkę pacjenta uczestniczącego w badaniu klinicznym.

Service Design i UX w badaniach klinicznych - obrazek 3

Badanie etnograficzne

Pokazaliśmy specyfikę poszczególnych krajów i sposób myślenia pacjentów o badaniach klinicznych.

Service Design i UX w badaniach klinicznych - obrazek 4

Emocje pacjenta

Poznaliśmy i zmapowaliśmy emocje pacjentów towarzyszące im na każdym etapie badania klinicznego.

Service Design i UX w badaniach klinicznych - obrazek 5
Service Design i UX w badaniach klinicznych - obrazek 6

Optymalizacja procesu

Co to oznacza w praktyce? Szybszy start następnej fazy badania klinicznego. Skrócenie czasu wejścia produktu medycznego na rynek. Pozytywne relacje lekarzy z pacjentami.

Optymalizacja procesu - obrazek

Komunikacja wizualna

Zaprojektowaliśmy system identyfikacji wizualnej projektu, którego punktem wyjścia był kontent wideo.

Service Design i UX w badaniach klinicznych - obrazek 7

Typography

Heading

Typography

Paragraph

Helvetica

Color palette

Color palette

Platforma wideo

Stworzyliśmy internetową platformę wideo, aby zaprezentować postęp i wyniki projektu za pomocą technologii AWS Cloud. Serwis stał się bazą dla strony internetowej Fundacji.

1.05 sek.

średni czas ładowania platformy w USA

0.11 sek.

średni czas ładowania platformy

0.03 sek.

średni czas ładowania platformy w Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Kanadzie.

Platforma wideo - obrazek