Czołem, autorze Journala!

Chcemy od ciebie ciekawych artykułów i jesteśmy gotowi za nie dobrze zapłacić. Przeczytaj, jak możesz zostać naszym autorem i zarabiać pieniądze, dzieląc się własnym doświadczeniem związanym z cyfrowymi produktami oraz prowadzeniem firmy.

Koniecznie zapoznaj się z całym tekstem, ale w poniższych punktach umieszczamy najważniejsze rzeczy, które powinieneś zapamiętać:

1. Piszemy o osobistych doświadczeniach z biznesem cyfrowym, ale nie o życiu osobistym, polityce czy gospodarce. Co ważne, w Journal nie znajdziecie bieżących wiadomości. Jesteśmy serwisem, który dostarcza wiedzy z co najmniej kilkumiesięcznym terminem przydatności. Dlatego im bardziej ponadczasowy temat podejmiesz, tym lepiej.

2. Aby napisać dla nas artykuł, najpierw należy mieć za sobą doświadczenie, którym warto się podzielić. Staraj się być tak transparentny jak to tylko możliwe – w tym będzie tkwić wartość twojego tekstu. Jesteśmy już zmęczeni czytaniem formułek, które nie wnoszą nic nowego. Jednocześnie nie ma nic prostszego, jak opisać własne przeżycia – nie musisz tracić czasu na research ani długie szukanie tematu.

3. Niezbędnym elementem każdego tekstu są własnoręcznie zrobione fotografie czy zrzuty ekranu. Bez tego nie ma szans na publikację.

4. Potrzebujemy konkretu, więc im więcej danych zamieścisz (np. liczbowych), tym lepiej. Przygotuj artykuł tak, żeby nawet najbardziej wnikliwy internauta nie miał się do czego przyczepić.

5. Nie przyjmujemy artykułów, które w całości lub we fragmentach były już publikowane przez autora w innych miejscach (autoplagiat).

6. Płacimy 500 zł netto za artykuł, lecz zanim pieniądze trafią na twoje konto, podpiszemy z tobą umowę o dzieło. Robimy przelewy na koniec miesiąca i załatwiamy wszystkie formalności z urzędem skarbowym.

Uwaga. Nie za każdy tekst zapłacimy wynagrodzenie. Aby otrzymać pieniądze, należy najpierw skontaktować się z redaktorem i uzgodnić temat artykułu. Jeśli dostarczysz nam artykuł bez uprzedniej konsultacji, to jego publikacja wciąż będzie możliwa, ale już bez honorarium autorskiego.


Cel

Naszym głównym celem jest pomóc czytelnikowi w tworzeniu produktów cyfrowych, a także cyfrowej transformacji jego firmy. Ważne, by przygotowane przez ciebie artykuły przekazywały czytelnikowi konkretną wiedzę, którą mógłby wykorzystać.

Kiedy uruchamialiśmy Journala, napisaliśmy na ścianie w biurze: „Co zrobić, żeby czytelnik nie przepierdolił swoich pieniędzy”. Wiemy, że pisanie sloganów na ścianach to domena korporacji, ale nie mogliśmy się powstrzymać. Zależy nam bowiem na ciągłym kierowaniu się tą prostą ideą – podczas pisania powinna ona przyświecać także tobie.

Nie interesują nas teksty dotyczące jedzenia, rodzicielstwa, psychologii, życia osobistego czy polityki. Z drugiej strony, możemy opublikować następujące artykuły: „Jakie zasady psychologii wykorzystałem przy projektowaniu cennika mojego produktu” lub „Ile zarobiłem na mojej aplikacji do zamawiania jedzenia”.


Na co może pozwolić sobie autor

Nie mamy nic przeciwko artykułom, które łamią tabu, o ile tylko wiążą się z tematyką Journala. Straciłeś forsę, bo źle wybrałeś wykonawcę cyfrowej usługi? Na usta cisną ci się przekleństwa? Możesz użyć ich z wyczuciem w tekście – nie użyjemy wielokropka czy gwiazdek, żeby sztucznie złagodzić wydźwięk słów, dbaj jednak o umiar, jeśli już chcesz używać takiego stylu.


Zasady i droga do napisania artykułu

Oto punkty, na które musisz zwrócić uwagę:

1. Najlepszym (i właściwie jedynym) sposobem na napisanie artykułu jest przeżycie ważnego doświadczenia, którym możesz podzielić się z czytelnikami.

2. Piszemy o osobistych doświadczeniach twórców projektów i biznesów cyfrowych, ale nie o ich życiu osobistym bądź poglądach.

3. Idealnie, gdy artykuł będzie uzupełniony o takie elementy, jak cyfry i inne parametry, które uczynią tekst bardziej wiarygodnym.

4. Im bardziej transparentny będziesz, tym bardziej zyskasz w naszych oczach i, co ważniejsze, oczach czytelnika. Nie bój się pisać otwarcie o swoich doświadczeniach. W internecie jest już wystarczająco dużo autorów, którzy kopiują od siebie nawzajem. Wyróżnij się, wystarczy, że pokażesz kim jesteś i co robisz.

5. Najlepiej, gdy twój artykuł zachęca czytelnika do działania lub zainteresowania się konkretnym tematem. Najchętniej przyjmujemy teksty zawierające konkretne porady, które czytelnicy, np. przedsiębiorcy, mogą wykorzystać w swojej pracy.

6. W naszych tekstach odpowiadamy na pytanie: „Co zrobić, żeby czytelnik nie przepierdolił swoich pieniędzy”.

Temat

O czym piszemy:

1. Prowadzenie biznesu, który oferuje produkty i usługi cyfrowe – np. zarządzanie firmą, unikanie konkretnych pułapek, sposoby na zwiększenie konwersji.

2. Prowadzenie biznesu, który staje się biznesem cyfrowym – np. sprzedawałem buty, ale postanowiłem przenieść sprzedaż do sieci i zastąpiłem sprzedawcę aplikacją.

3. Design – np. projektowanie własnych stron www, aplikacji mobilnych.

4. Programowanie – np., jak usprawniłem aplikację i obniżyłem koszty dzięki przejściu na Django czy jak zoptymalizowałem kod i przyspieszyłem działanie własnej „apki”, gdy przeszedłem na rozwiązania chmurowe.

5. Pomysły na biznes. Opowiedz np. o swojej firmie, ale pamiętaj, że nasz serwis nie jest tubą marketingową i artykuły, w których zachwalasz swoje przedsiębiorstwo i nie wnosisz nic ciekawego do dyskusji lądują w koszu.

6. Kwestie wokół tworzenia biznesu cyfrowego i cyfryzacji. Zamieszczamy przykłady:

* prawo – jak za pomocą prawnego kruczka oszukał mnie wspólnik (w takich wypadkach niezwykle ważna będzie dokumentacja);

* finanse – nie wiedziałem, że kupno udziałów spółki nie stanowi kosztu prowadzenia działalności;

* zarządzanie finansami w biznesie SaaS;

* zasoby ludzkie – zatrudnianie specjalistów;

* procesy administracyjne – jak zoptymalizować cyfryzację dokumentów w firmie.

Wysyłanie propozycji tematu

Zanim zabierzesz się do pisania, skonsultuj z nami temat. Wyślij propozycję na journal@thestory.pl:

1. Zawrzyj temat w maksymalnie kilku zdaniach.

2. Wypisz w paru punktach, z czego mniej więcej będzie składał się tekst.

3. Napisz do kogo adresujesz artykuł (np. do przedsiębiorców).

4. Napisz w kilku zdaniach o sobie. Wystarczą 3-4 zdania – nie pisz historii swojego życia.

5. Następnie czekaj cierpliwie na naszą odpowiedź. Jeśli nie otrzymasz jej w ciągu czterech dni, oznacza to najprawdopodobniej, że twój e-mail do nas nie dotarł, więc spróbuj ponownie, chyba że otrzymasz informację zwrotną, że obecnie przebywamy na urlopie.

6. Odpowiadamy na wszystkie propozycje, choć nie zawsze zamieszczamy uzasadnienie naszej negatywnej decyzji – jest to spowodowane wyłącznie ograniczeniami czasowymi. Pamiętaj, że odrzucenie jednego tematu wcale nie musi oznaczać odrzucenia kolejnego.

Kryteria wyboru tematu

Klucz jest prosty: im ciekawszy temat i im bardziej związany z tym, o czym traktuje nasz serwis, tym większa szansa na publikację. Najmilej widziane są dotychczas nieporuszane w mediach tematy albo takie, które wnoszą coś nowego do dotychczasowej dyskusji. Pamiętaj, że to, iż opisujesz własne doświadczenia, jest już wartością samą w sobie.

Porównanie tematów

Poniżej zamieszczamy prostą tabelkę, która jeszcze dokładniej pokaże ci, jakie tematy nas interesują.

Nie chcemy
10 zasad tworzenia aplikacji mobilnej
Może
Jak stworzyć aplikację mobilną w PHP
Wspaniale
Jak stworzyłem aplikację mobilną do zamawiania jedzenia i odniosłem sukces
Nie chcemy
Dlaczego psychologia jest ważna
Może
Jak wykorzystać wiedzę psychologiczną do projektowania interfejsów
Wspaniale
Jak wykorzystałem wiedzę z psychologii do zaprojektowania lepszego interfejsu mojej aplikacji
Nie chcemy
Jak prawidłowo wybrać wspólnika większościowego
Może
Na jakie kruczki prawne powinni uważać wspólnicy mniejszościowi
Wspaniale
Na co powinien uważać wspólnik mniejszościowy, a czego nie wolno wspólnikowi większościowemu
Nie chcemy
10 sposobów na zwiększenie konwersji
Może
Zwiększenie konwersji w firmie – największe błędy, jakie popełniłem
Wspaniale
Jak zwiększyłem konwersję w sklepie obuwniczym, ile mnie to kosztowało i ile zarobiłem (tak, tak, bardzo cenimy konkrety!)

Dowody, czyli wiarygodność autora

1. Konieczne, abyś dysponował własnymi zdjęciami (np. zrzutami ekranu). Bez autorskich fotografii tekst nie trafi do publikacji. Opatrz każde zdjęcie podpisem i źródłem, np. fot. archiwum autora.

2. Jeżeli wymaga tego tekst, zamieść w nim potwierdzone dane liczbowe i/lub skany dokumentów.

3. Ważne jest podanie autora i linku (albo tytułu książki/publikacji prasowej), ponieważ – mimo że piszesz o własnych doświadczeniach – możesz czasem odnieść się do innych (wiarygodnych) źródeł.





Redagowanie tekstu

Wszystkie przesyłane artykuły są redagowane przez naszego redaktora. Przesyłając do nas tekst, zgadzasz się na ewentualne poprawki i wprowadzone zmiany. Nie ingerujemy w warstwę merytoryczną, chyba że widzimy błędy. Możliwe, że odezwiemy się do ciebie z prośbą o samodzielne dokonanie pewnych zmian w artykule, bo np. zabraknie w nim określonych danych lub pewne rzeczy będą niejasne.

Pisząc tekst, pamiętaj, że:

1. W naszym serwisie nie obowiązują limity. Jeśli uważasz, że dany temat wymaga od ciebie napisania np. 30 tys. znaków ze spacjami, w porządku. Aczkolwiek każdy artykuł powinien mieć minimum 7,5-8 tys. znaków ze spacjami.

2. Przyjmujemy tylko oryginalne, dotychczas nigdzie nie publikowane teksty, które nie są zlepkiem informacji zaczerpniętych z różnych źródeł, tylko stanowią odzwierciedlenie osobistych doświadczeń autora.

3. Stosujemy styl informacyjny, a nie artystyczny.

4. Nie wymagamy od ciebie, abyś pisał jak dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem. Oddaj nam ciekawy materiał napisany przyzwoitą polszczyzną, a my zajmiemy się jego redakcją oraz korektą. Liczy się dla nas przede wszystkim twoje doświadczenie i wiedza.

5. Tworzymy ciekawe (ale nieprzekłamane!) tytuły i interesujące, kilkuzdaniowe wstępy. Oczekujemy, że cały artykuł będzie wciągający, lecz nudny wstęp to przegrana na samym starcie: uwierz nam, że czytelnik nie będzie brnął dalej.

6. Dla wygody czytelnika, zwłaszcza takiego, który czyta nas na smartfonie, stosujemy krótkie (4-5 zdań!) akapity. Sugerujemy unikać zdań wielokrotnie złożonych – wbrew pozorom posługiwanie się nimi wymaga pewnej wprawy, wyczucia i warsztatu, których brakuje wielu autorom. Tworząc krótsze zdania, masz szansę, że udźwigniesz zadanie, a redaktor będzie ci wdzięczny, że nie stracił kilku godzin na poprawianie twojego tekstu.

7. W naszym serwisie nie publikujemy artykułów, które są PR-ową papką na temat danej firmy. Odradzamy więc zasypywanie naszej skrzynki takimi tekstami, bo i tak nie zostaną one opublikowane.

Dlaczego odrzucamy niektóre artykuły?

Odrzucamy niektóre artykuły, ponieważ autor:

1. Nie zaprezentował niczego ciekawego.

2. Oddał niechlujny tekst (pełen błędów językowych i gramatycznych), którego redakcja i korekta są niemal niemożliwe lub wymagają zbyt wiele pracy od redaktora.

3. Za bardzo odbiegł od wcześniej zadeklarowanego tematu.

4. Tylko w niewielkim stopniu opisał własne doświadczenia.

5. Nie dokonał poprawek zleconych przez redaktora.

6. Nie dołączył własnych zdjęć.


500 plus dla autorów

Za każdy tekst płacimy 500 zł netto – autora będzie obowiązywać umowa o przeniesienie praw autorskich na wszystkich polach eksploatacji. Łatwo wyliczyć, że jeśli dostarczysz nam np. trzy ciekawe artykuły, twoje konto będzie bogatsze o 1500 zł. Płacimy na koniec każdego miesiąca. Nasza współpraca ma wyłącznie charakter zdalny, więc nie martw się, że będziesz musiał do nas przyjeżdżać.


Plagiat i ghostwriting

Niedopuszczalne jest przesłanie do nas plagiatu. Nie przesyłaj także autoplagiatu: nie chcemy tekstu, który już wcześniej opublikowałeś, nawet jeżeli wykorzystasz ponownie tylko wybrane fragmenty.

Jeśli jednak przypadkiem zostanie opublikowany przez nas plagiat albo autoplagiat, ale w końcu przekonamy się o naszym błędzie, wszystkie dotychczasowe artykuły danego autora zostaną usunięte, cofniemy także niezapłacone honorarium, a delikwent zostanie usunięty z naszej listy autorów. Trafi następnie na czarną listę, która będzie widoczna dla wszystkich odwiedzających Journala – na tę listę trafi również plagiator i autoplagiator, który zostanie przyłapany już po przesłaniu pierwszego tekstu.

Plagiatem nie jest oczywiście cytat, ale ważne jest podanie autora i linku (albo tytułu książki/publikacji prasowej).

Nie współpracujemy z przedstawicielami autorów, ich agentami itp. Każdy autor pisze artykuł niezależnie i w razie potrzeby edytuje go razem z naszym redaktorem. Jeśli ktoś udaje, że pisze samodzielnie teksty, a w rzeczywistości korzysta z usług innych ludzi, to taka współpraca nas nie interesuje.


Do dzieła!

Pamiętaj. Liczy się dla nas przede wszystkim oryginalność. Nie interesuje nas publikowanie przeróbek artykułów innych autorów.

Zależy nam na jakościowych artykułach, które staną się popularne w sieci. Co rozumiemy przez określenie jakościowe artykuły? Chcemy, abyś w swoim tekście przekazał informacje o własnych, osobistych doświadczeniach, a nie powielał treści już opublikowane w internecie czy silił się na obiektywizm.

Tak więc do dzieła! Jeśli masz jakiekolwiek pytania czy wątpliwości, skontaktuj się z nami:

journal@thestory.pl


Jeżeli masz wśród swoich znajomych osoby, które mogłyby sprawdzić się w naszym serwisie, zachęcamy cię do podania informacji dalej za pomocą poniższych przycisków. To tylko chwila.